Audítorská dokumentácia
Audítorská dokumentácia je výhradne pre audítorov. Je vaším sprievodcom počas celého výkonu auditu, pretože Vás upozorní na všetky kroky (pracovné listy) v priebehu výkonu auditu. Pri priebežnom zostavovaní dokumentácie odpadajú časové stresy a dodatočné dohľadávanie podpornej dokumentácie u klienta.
Základná charakteristika programu
Audítorská dokumentácia
je aktuálnym produktom spoločnosti AuditSoft s.r.o. Je určený na spracovanie spisu – dokumentácie audítora. Pri vývoji sme sa zamerali na vytvorenie technologicky vyspelého programu spolu so zachovaním jednoduchosti ovládania a prehľadnosti zobrazovania informácií. Program je spracovaný v MS EXCEL. Obsahuje niekoľko voliteľných základných modulov, ktoré sa dajú ľubovoľne kombinovať. Program obsahuje štyri základné moduly:
Štyri základné moduly:
- prijatie a riadenie zákazky
- plánovanie
- stratégia auditu a plán auditu, účtovné systémy a testy kontrol
- posúdenie účtovných procesov a internej kontroly: Testovanie – substantívne postupy.
- kontrolné procesy riadenia, posudzovania a hodnotenia rizík pri výkone auditu (kontrolné, prirodzené a detekčné)
Venujte aj pozornosť sekcií Blog na stránke, kde sa nachádzajú podrobnejšie popísané postupy, informácie, rady a výhody ohľadom dokumentácie (spisu audítora)
Audítorská dokumentácia nenahrádza prácu štatutárneho audítora. Je to pomocná “ barlička “ na pomoc pri postupe výkonu štatutárneho auditu so zapracovanými legislatívnymi požiadavkami.
Softvér spoločnosti AuditSoft s.r.o. napomáha štatutárnemu audítorovi dodržať program auditu a jednotlivé fázy, až po uzavretie spisu v zmysle legislatívnych požiadaviek.
Štatutárny audítor podľa charakteru audítovaného klienta dopĺňa vo svojom audítorskom spise získané informácie pri výkone auditu, prehodnocuje riziká, určuje významnosť, testovanie, vzorky a zaznamenáva získané informácie o audítovanom klientovi.
Pre voľbu jednoduchosti sme pridali o.i. aj najvýraznejší benefit a to, že všetky účty z hlavných kníh sú prepojené na všetky pracovné listy (substatívne testy) a jednoduchší výber vzoriek z denníka cez kontigenčné tabuľky.
Kvalita spracovania dokumentácie je podmienená popisom tvrdení a následne aj podložením o podpornú dokumentáciu (zmluvy, interné účtovanie, výber vzoriek z denníka…), čím potvrdíte váše tvrdenie.
- Pravidelná aktualizácia, priama telefonická podpora autorov programu, rýchly servis priamo u užívateľa
- cena / výkon – jeden z najlepších na trhu (pre jednoduché ovládanie)
- minimálne nároky na zaškolenie užívateľov, jednoduchá implementácia,
- prehľadný pomocník, doplnkové návody konkrétnych príkladov s postupom a obrazovkami programu
- dokumentácia je open source – viete priamo ovplynovať procesy spracovania dokumentácia – nie ste viazaný na programátorov
Aktualizácia dokumentácie pre rok 2023
- sú spracované výkazy obcí za rok 2023 (30.6.2024),
- sú spracované konsolidované výkazy obcí za rok 2023 a doplnené o výkazy ÚJ vstupujúcich do konsolidácie ,
- nastavená mapa pracovných listov chronologicky,
- dopracovali sme pracovný list o ochrane pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a o ochrane pred financovaním terorizmu (konečný užívateľ výhod v zmysle zákona 297/2008 Z.z.),
- dopracovali sme pracovný list o register diskvalifikácií,
- dopracovali sme pracovný list o neobvyklé obchodné transakcie a overenie konečného užívateľa výhod,
- prepojili sme overenie k súladu rozpočtového hospodárenia obcí so zákonom č. 583/2004 Z.z.
o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy s opisom finančných výkazov (každá obec ich má ), - overenie výkazov z registra účtovných výkazov na hlavné knihy,
- dopracovali sme Faktor spoľahlivosti a Faktor rozšírenia pre stanovenie populácie Substantívné testovanie,
- dopracovali sme posúdenie ekonomických ukazovateľov – pred auditom (630Analýzy) a o ukazovatele hodnotenia subjektu verejného sektora,
- dopracovali sme pracovný list o výpočet pomeru vlastného imania a záväzkov “ Spoločnosť v kríze „,
- doplnili sme pracovné listy o interný monitoring,
- dopracovali sme záverečný kontrolný a schvaľovací formulár a záverečné jednania,
- dopracovali sme záverečné jednania – Upozornenie pre nasledujúci audit,
- dopracovali sme zhrnutie internej kontroly – celkom,
- dopracovali sme pracovné listý o dotazník pre osobu vykonávajúcu monitorovanie, kontrolu kvality zákazky a správu o vykonanom monitorovaní
- dopracovali sme pracovné listy pre riziká na každej úrovni výkazov (kontrolné, prirodzné a detekčné) plánovanie,
- precovný list pre podsúvahové účty
- pracovný list pre stanovenie rozpočtu (ISA 230) na dieľčie úkony pri výkone auditu
- pracovné listy sú v súlade s označením ISA
- je spracovaných cca 169 pracovných listov pre spracovanie dokumentácie (420 strán)
Prezentácia programu (na stiahnutie)
Dokumentácia Podniky
Dokumentácia Podniky účtovných jednotiek (zapísané do obchodného registra) obsahuje o.i. aj – overenie údajov ÚJ, ochranu pred legalizáciou príjmov.., register diskvalifikácií, komunikácie, stanovenie rozpočtu, overenie konečného užívateľa výhod, Spoločnosť v kríze, interný monitoring, správu nezávislého audítora pre Výbor pre audit, Finančnú analýzu …
viď zobraziť dokument
Dokumentácia neziskové
Dokumentácia neziskových účtovných jednotiek (združenia, nadácia, verejnoprospešné organizácie, neinvestičné fond, politické strany a hnutia, Organizácie s medzinárodným prvkom)
Dokumentácia obec
Dokumentácia obec :
Vstupné údaje cez hlavné knihy resp. prostredníctvom výkazov – z verejného registra účtovných závierok, pretože čo účet, to riadok z výkazu. Porovnanie hlavných kníh s podanými výkazmi, kontinuita výkazov, overenie k súladu rozpočtového hospodárenia obcí so zákonom, vývoj dlhu a dlhová služba, overenie vzniku dôvodov na nútenú správu a pre ozdravný režim, účelové a časové použitie prostriedkov rozpočtu (§13) … Podmienkou je pýtať si z obce “ opis finančných výkazov “ v MS Excel, potom čiastočne nahrádzate denník z obce.
Dokumentácia konsolidovaná obec
Dokumentácia konsolidovaná obec :
Z poznámok konsolidovanej účtovnej závierky sú vyskladané všetky účtovné jednotky (výkazy – z verejného registra účtovných závierok ), ktoré vstúpili do konsolidácie.
Spracované obce
Konsolidované obce
ÚJ v konsolidácií
Spracované výkazy
Ceny produktov
Ceny produktov sú nastavené optimálne pre potreby audítora a vychádzajú z náročnosti zostavenia dokumentácie v prostredi MS Excel.
Je spracovaných : cca 110 pracovných listov v dokumentácií,
2919 obcí – opísané výkazy z verejného zdroja – registra účtovných závierok
1131 konsolidovaný obcí, ktoré zahŕňajú opis 26 786 výkazov, ktoré vstupujú do konsolidácie
Podniky
- pre podniky
Neziskové UJ
- pre neziskové, nadácie, politické strany …
Obce
- pre obce, mesta, VUC
Obce konsolidované
- obce, mestá
Ceny služieb
Pre skvalitnenie produktu – dokumetácie audítora, dávame do pozornosti služby a ich ceny, ktoré majú zjednodušiť prípravu pre spracovanie dokumentácie (úprava HK, denníkov a ich implementácia). Upravíme len HK a denníky, ktoré nebudú obsahovať údaje o klientovi (IČO, názov ÚJ …)
Úprava HK
- spravidla môže ísť o 2 HK (ktoré súvisia s bilančnou kontinuitou, stanovením hladiny významnosti a finančnou analýzou) .
Úprava dennika
- podľa náročnosti (určuje ho zdroj z účtovného programu a formát). Podľa náročnosti : csv, xls, dbf, txt a najnáročnejší formát na spracovanie je PDF
Školenie MS Excel
- na dokumentáciu a MS Excel
- cena sa ráta za každú začatú hodinu .
Objednávka dokumentácie audítora pre Auditsoft
* povinné údaje